Scream Digital Strateg

Scream är en byrå inom media och kommunikation. Vi skapar effekt och framgång för våra kunders marknadsföring genom datadrivna insikter och innovativa lösningar. För oss är det viktigt med ett innovativt synsätt på reklam och kommunikation. Digital rådgivning och kreativa idéer är alltid i fokus. Jobbar du med oss vill vi att du skall märka skillnad. Vi strävar alltid efter att ge mer och då räcker det inte alltid med hårt arbete.

Scream Mediabyrå är en oberoende svensk mediebyrå som grundades 2003 och ägs till delar av personalen.

Vi ville få tänka ett steg längre. Våga säga ifrån, ha bättre idéer och utmana gamla sanningar. Vi ville ge kunderna mer. Vi tyckte att det saknades alternativ för annonsörer som är utmanare. För utmanare som inte är störst eller har mest pengar i fickan borde också få arbeta med erfarna rådgivare. Vi vill att våra kunder ska nå de mål som de satt upp. Det kan vara t.ex. att sälja mer eller att hitta nya kunder. För att klara detta måste vi sätta oss in i deras affär och hitta det bästa sättet att göra det på. Det kan vara allt från ekonomiska teorier, nya forskningsresultat till att förstå hur människor tänker. Att förstå vad som ligger bakom människors agerande är centralt för att lyckas.

Vill du arbeta med digital marknadsföring och den senaste tekniken gällande digital annonsering för några av Sveriges största annonsörer? Då är du kanske Screams nya digitala strateg på vårt fina Stockholmskontor.

Tjänsten innebär att du tillsammans med kundansvariga tar fram våra kunders digitala mediestrategier. Du är med från kundbrief till uppföljning, deltar i eller leder kund- och teammöten, planerar kampanjer samt utvecklar nya projekt för våra kunder.Vi söker dig som har en bred kunskap om den digitala världen med inriktning på köpt media. Du behärskar flertalet områden inom digital marknadsföring och kan både på strategisk och detaljerad nivå konsultera kring mobil marknadsföring, sociala medier, programmatiska köp, native, sök och den digitala kundresan.

Kvalifikationer
I rollen som digital strateg bör du ha: 
Ett brinnande intresse för digitala medier, dess möjligheter nu och framöver, samt detaljerad kunskap om området.
Förståelse för hur val av köpmodeller, placeringar och målgrupper påverkar kampanjmålsättningar och du är insatt i hur medier samverkar och skapar synergier.
En teknisk förståelse och kan därmed samtala lika väl med en webbmaster som med en marknadschef.
Arbetat med webbanalys, till exempel Google Analytics eller Omniture.
Erfarenhet av att ha jobbat med Programmatiska kampanjer i till exempel DoubleClick, Adform eller Appnexus.
Lätt att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann och kan prioritera, förhandla och driva egna projekt.

På Scream får du en omväxlande och utmanande roll med eget ansvar och härliga kollegor i ett familjärt klimat!

 #metoo #sistabriefen Vi tillbringar stora delar av vår vakna tid på våra jobb och hur vi behandlas där, vilken arbetsmiljö vi har, utgör en stor del av våra liv.
Det är vårt ansvar att se till att tillsammans skapa bästa möjliga förutsättningar för att alla ska må bra i sitt arbete på Scream. Som arbetsgivare har Scream huvudansvaret att driva arbetet, men alla har också en skyldighet att bidra som vi ser det. Scream ska vara en trygg arbetsplats där vi respekterar varandra, där vi samarbetar och gör plats för alla som har med Scream att göra i vår gemenskap. Det har alltid varit vår övertygelse att delaktighet och öppenhet är grundpelare för att forma ett framgångsrikt företag. Efter att #metoo-rörelsen och mer specifikt i vår bransch #sistabriefen belyst en situation som är väldigt långt ifrån bra på många ställen har vi gjort ett omtag på vårt interna arbete på Scream. Vi har sett över och omformulerat samt förtydligat våra policies kring jämställdhet, mångfald, trakasserier och särbehandling. Arbetet för att långsiktigt förbättra och inte tappa fokus på frågorna har konkretiserats liksom följderna av att bryta mot vad vi kommit överens om gäller på vår arbetsplats. Det har kommunicerats till alla medarbetare och att gå igenom och skriva under på dessa policies är idag en del av vår anställningsprocess. Vi ser den storm som rörelsen skapat som en fantastisk chans att förändra saker till det bättre och gör vårt bästa för att bidra till en bättre miljö i branschen.   

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se 

 

4 days ago

Talent & Partner AB Rekrytering

När @jessicadicklen befinner sig på @saladhut_koh_phangan i Thailand och ändå öser in tillsättningar! Då får man den här härliga firarbilden
🎉🍸🥳☀️🍾🌸 @ Salad Beach Resort
... See MoreSee Less

View on Facebook

JUST NU 563 UTFÖRDA REKRYTERINGAR TOTALT I MEDIEBRANSCHEN & 29 REKRYTERINGAR I ÅR 2019 & VI, KUNDEN & KANDIDATEN BLIR GLAD! 💕🎉💥🎉💕 win win win 🎊🎉🎊 -
-
-

#smartastemediecheferna #bästakandidaterna #talentpartner #jobbstockholm #rekrytering #jobb #mediebranschen #rekrytering
#talentpartner#stockholm #media #säljare #mediesäljare #mediesäljjobb #mediejobb #youhavetoloveyourwork #älskadittjobb #arbete
#mediebranschen #nyttarbete #jobb #jobbsök #nyttjobb
... See MoreSee Less

View on Facebook

Vi söker Senior Sales Director till Wrapp
Läs mer om rollen på www.talentpartner.se inom kort!
... See MoreSee Less

View on Facebook