Digital Marketing Manager till Synsam

Digital Marketing Manager – Synsam

Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom Optical Retail Industry. Synsam Group erbjuder unika lösningar inom både Eye Fashion och Eye Health och har ett brett utbud baserat på kundens olika livsstilar. Koncernen har en global närvaro, en omsättning på cirka 3 miljarder kronor och en EBITDA på ca 20%. Totalt har koncernen över 3000 anställda i nästan 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik. Synsam Group är mitt i en förändringsresa och har sedan 2015 genomfört en transformation av hela sitt erbjudande. Med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept har man drivit tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa 2017.
 
Vi söker en person för rollen som Digital Marketing Manager

Du kommer vara en viktig spelare Synsams fortsatta transformation. Därför behöver du vara digitalt framåtlutad och självklart ha förståelse och intresse för framtidens marknadsföring i olika digitala kanaler samt vara proaktiv och nytänkande. Du kommer att ansvara för att arrangera och producera innehåll i Synsams samtliga digitala kanaler, detta i samarbete med marknadsavdelningen för hela koncernen och Synsams egna Inhouse byrå. Innehar du erfarenhet av annonsering på alla senaste sociala nätverk, drivs av att jobba med budskap och matcha mot målgrupp, framförallt arbetar du effektivt med strategier- då vill vi träffa just dig!

Du kommer att ansvara för kampanjhanteringen, som innebär både planering, bokning, hantering och genomförande av nytänkande och fängslande reklamkampanjer. Därefter följer det efterbehandling och kampanjoptimering. Vidare är en stor del bland annat kvalitetssäkring, rapportering, granska statusar- allt för att ge bästa effekt för Synsams digitala kampanjer.

Ansvar:
– Planera och genomföra digitala projekt, aktiviteter och kampanjer
– Ansvar för innehåll på SYNSAM.SE
– Ansvar för digital annonsering; programmatisk, SoMe, Youtube och SEM i Norden
– Webbanalys och mätning av marknadsaktiviteter i digitala kanaler.
– Innehållsproduktion och enkel grafisk produktion för relevanta kanaler
– Ansvar för närvaro i sociala medier

Som person är du driven, proaktiv och andas modern digital marknadsföring. Detta medför att du har ett kreativt tänk, har koll på senaste trenderna inom det digitala landskapet och alltid strävar efter att uppnå bästa möjliga resultat. Förutom goda tidigare erfarenheter och kunskaper, så ska det finnas en gnista som vill växa- du brinner för att lära dig mer och utvecklas. Det är av vikt att du har ett digitalt fokus, vana av att driva projekt och vara snabblärd. Meriterande att ha koll och förståelse för mediabranschen. Sist men inte minst är du en person som är på tårna, gillar ett högt tempo och har en passion för det digitala.

Kvalifikationer:
– Erfarenhet av att köpa digitala annonser programmatiskt och på sociala medier
– Erfarenhet av att köpa Google Adwords och sökmotoroptimering (SEO och SEM)
– Kunskap om Facebook för företag
– Fördjupad kunskap om Google Analytics
– Erfarenhet av produktion av bannerannonser, helst på Bannerflow
– Erfarenhet av bildredigering i Adobe Photoshop
– Erfarenhet av influencer marketing

Önskemål:
Relevant utbildning, helst inom kommunikation eller marknadsföring
Erfarenhet från mediebyrå är ett plus
Intresse för copy och layout, gärna med inriktning mot digital annonsering

Vi erbjuder:
En spännande arbetsdag där ingen dag är den andra lik
Ett bra arbetsklimat med härliga kollegor
Konkurrenskraftiga villkor

Övrig information
Tjänsten är tillsvidare
Tillträde sker omgående beroende på uppsägningstid

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: The user must be an administrator, editor, or moderator of the page in order to impersonate it. If the page business requires Two Factor Authentication, the user also needs to enable Two Factor Authentication.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 492
Please refer to our Error Message Reference.