Client Manager

Schibsted Marketing Services söker en ny stjärna. SMS är Schibsted Sverige och Norges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted som har en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och utmanande.
SMS representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket BytBil och Omni.

Vi söker en säljare och person med drivkraft att arbeta med Schibsteds samtliga produkter och varumärken i portföljen.

Som Client Manager ansvarar du för viktiga kunder och byråer.

Vad kommer du till?
SMS har under många år byggt ett starkt förtroende både internt och externt. Vi är en prisbelönt organisation där senaste priset var “årets säljorganisation” på Stockholm Media Week.

Ute hos våra kunder och byråer får vi höra ord som “digitalt i framkant”, “hög service” och “transparenta”. Internt av kollegor inom Schibsted förekommer ord som “nyfikna”, “höga krav”, “kompetenta” och där vi bidrar till bra stämning och insikter för hela SMS. Vi fortsätter nu att bygga vidare SMS kulturen med personligheter, kompetenser och erfarenheter..

​Om rollen
Detta är en säljroll som ställer krav på affärsmannaskap och en vilja att utveckla Schibsteds affär och relation med såväl annonsörer, mediabyråer, reklambyråer och andra relevanta kontaktytor som gynnar affären.
Du kommer vara ytterst ansvarig för intäkterna och samarbetet på alla plan mot givna kunder. Förväntningarna på att du ska utveckla våra kunder i deras vilja/förståelse kring fördelarna i ett samarbete med Schibsted är stor. Din position hos såväl kund som byrå är rådgivande och affärsmässig.

Från januari 2020 kommer våra säljteam vara organiserade efter följande bransch:
– Fordon & Telekom
– Bank & Försäkring
– Spel & Resa
– Bostad & Heminredning
– FMCG
– Tjänster

​Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
– Budgetansvar på givna kunder och byråer
– Långsiktig, strategisk och taktisk planering för givna kunder och byråer
– Bidra till utvecklingen av intäktsmöjligheterna inom alla våra kanaler och affärsområden
– Arbeta efter givna OKR:s (objective key results) där Churn och digital tillväxt ligger i fokus
– Bidra till utvecklingen av koncept som löser kundens utmaningar i alla våra kanaler
– Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media
– Vara en bidragande del i att skapa Sveriges/Nordens bästa säljkultur som med kunskap, inspiration, lagkänsla och vinnarinstinkt attraherar de bästa säljarna på marknaden
– I eget säljarbete säkerställa att det finns en överensstämmelse med Schibsteds kärnvärden, övergripande vision och code of conduct (policy).

Om dig:
Du är öppen för förändring och trivs av att arbeta i en digital miljö där teknikutvecklingen hela tiden skapar nya möjligheter för Schibsted och våra kunder. Som person är du en inspirerande kollega. Du förstår vikten och möjligheterna av att hjälpa varandra, dela med sig av kompetens samt ge och ta feedback. För dig är det självklart med vinnarinstinkt, att alltid prestera bästa möjliga resultat både när det kommer till ”hårda” värden som intäkter och mötesaktivitet men också kring ”mjuka” värden som säljteknik och personliga utvecklingsområden. Viktigt att man är en lagspelare som värdesätter att nå gemensamt uppnådda mål parallellt med sina egna personliga.

Vi tror att du har:
– En akademisk utbildning (helst inom marknadsföring)
– Minst 1 års erfarenhet av digital sälj eller marknadsföring
– God samarbetsförmåga och social kompetens
– God förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande
– Nyfikenhet och ett intresse för trender inom kommunikation och marknadsföring

Som en del av denna process kommer vi att göra både ett personlighetstest och bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Please refer to our Error Message Reference.