English

Distributionsansvarig

Nordiske Medier

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi söker just nu en ny kollega för vår kunds räkning.

Nordiske Medier är en av Skandinaviens största företag inom professionella medier. I nära dialog med det nordiska näringslivet ger Nordiske Medier ut ca 50 B2B-titlar. Nordiske Mediers medieportfölj spänner över bygg- och anläggningssektorn, motorbranschen, nordisk design, detaljhandeln och ett antal andra specifika branscher. Våra kunniga facktidningsjournalister levererar varje dag kvalitetsjournalistik till beslutfattare och professionella inom respektive bransch. Nordiske Mediers journalister producerar både nyheter i ett högt tempo, skriver reportage, porträtt och gör branschanalyser. Alla titlar går på djupet i den bransch de bevakar och fokuserar på att komma nära såväl medelstora som små företag. Nordiske Medier har ca 200 medarbetare i Norden. Huvudkontoret ligger i danska Ålborg med fler kontor Norden och är ett stabilt företag med bra ekonomi.

Vill du vara med i en spännande resa och tillsammans med Nordiske Medier i en levande mediabransch?
Nordiske Medier söker nu en Distributionsansvarig

Rollen
Ansvarar för arbetet med distribution av Nordiske Mediers 20 olika titlar. Detta arbete rör sig om distribution av den fysiska tidningen, den digitala tidningen, nyhetsbrev, kampanjer och liknande. I tjänsten innebär också att ha förståelse för prenumerationssystemet för att kunna hjälpa till kundtjänstärenden. Identifiera brister i systemet och komma med tydliga förslag på hur systemet bör fungera.

Rollen som Distributionsansvarig innebär att du:
Förhandlar avtal med tryckerier
Förhandla avtal med distributionskanaler. Postnord, City Mail m.fl.
Ansvar för större prenumerationsavtal
Målgruppsurval för respektive tidning och se till så att dessa är uppdaterade
Analyser av existerande data för att kunna fatta faktabaserade beslut
Kravställa utveckling av prenumerationssystemet
Förståelse för prenumerationssystemet för att kunna hantera interna och externa intressenter.
Budgetarbete
Stötta innesälj. Ta fram leads, uppsättning av dialersystem

För att kunna prestera i denna roll ser vi gärna att du:
Har fallenhet för administrativt arbete
Kan skapa kampanjer och koppla dessa till prenumerationssystemet
Kan skapa och skicka upplagebeställningar till tryckerier
Kan hantera post som kommer till kontoret.
Kan lägga upp pdf-tidningar till Informedia och Retriever
Kan skapa email-listor i GAN för utskick
Ser till att skicka ut mail med tidningen till Annonsörer och ansvariga säljare
Kommer med förslag om hur vi bör göra för att öka antalet prenumerationer på respektive tidning
Tar egna initiativ och stort eget ansvar

Tillträde
Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Språk
Svenska

Utbildning
Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se


Undrar du något?
Kontakta oss gärna:

Sabine Andersdotter
Founder & CEO

0702295353
sabine.andersdotter@talentpartner.se

Or, know someone who would be a perfect fit? Let them know!