English

Ad Operations Manager

FMG - Future Media Group

Vi söker just nu en Ad Operations Manager till Future Media Group (FMG)

Har du erfarenhet av rollen som Ad Operator och är redo för nästa steg i karriären?
Nu finns möjligheten att utvecklas vidare som Ad Operations Manager på Future Media Group. Vi erbjuder en utmanande och spännande roll som både innefattar operativt arbete, personalansvar och strategi. Vi tror att rollen är klippt och skuren för dig som är prestigelös, gillar att arbeta datadrivet med analys och optimering och vill få möjlighet att bygga och utveckla ett Ad Operations team.

Rollen:
Du kommer att ha personalansvar för 3-4 personer som arbetar i rollen Ad Operations, själv arbeta operativt som Ad Operator och samtidigt ansvara för:
Att leda teamets arbete i våra system och organisatoriskt med bra arbetsprocesser.
Att kommunikationen med annonsörer, säljorganisation och byråer är sömlös.
Att vi nyttjar system enligt best practise så att vi säkerställer att annonsmaterial är tekniskt korrekt uppsatt, innehållet överensstämmer med interna och externa riktlinjer och att kampanjer bokas, startas och levereras enligt våra nyckeltal för leverans.
Att team och organisation har rätt kompetens så att annonser följs upp och optimeras.
Att ta fram och löpande utvärdera nyckeltal för optimering av kampanjhantering, kampanjer och AdOps-teamets arbete.

Vem är du?
Vi ser att du har några års erfarenhet från en liknande roll inom AdOps och nu är redo att ta mer ansvar och applicera dina kunskaper i system och organisation i en ny kontext.
Du är social och analytisk och gillar att arbeta datadrivet med digital problemlösning. Du trivs i högt tempo och tycker om att effektivisera processer både i system och organisation. Du har ett sinne för struktur, detaljer och är stark när det kommer till både statistik och kommunikation.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett steg vidare i karriären med både kvalificerade uppgifter och ansvar från start samt utveckling inom en rad områden. Du kommer att leda arbetet för AdOps-teamet som är navet i koncernbolaget och som varje månad ansvarar för koncernens hundratals kampanjer. AdOps-teamet ansvar innefattar alla delar av kampanjernas cykel; från publicering, löpande optimering, utvärdering och rapportering. I din roll som ansvarig för teamets arbete blir fokus på analys och effektivisering av arbetet samt att säkerställa att vi som organisation har vad som krävs för att vara marknadsledande inom området.

Du bör ha arbetat i adservers tidigare och har du goda kunskaper i Adform är det meriterande. Utöver Adform jobbar vi system som Facebook Business Manager, Wordpress, Excel och Google Analytics och ser gärna att du har erfarenhet av dessa.

Om bolaget:
Future Media Group grundades 2013 och består av fem bolag som genom egenägda medier och partners (exempelvis de största nordiska mediehusen) hjälper företag att nå ut till sina målgrupper genom ledande marknadsföringslösningar inom bland annat native advertising, digital annonsering, event och rörligt innehåll.

Läs mer om oss på https://www.futuremediagroup.se/

Ansökan
Ansök via länken eller direkt via work@talentpartner.se

Undrar du något?
Kontakta oss gärna:

Sabine Andersdotter
Founder & CEO

0702295353
sabine.andersdotter@talentpartner.se

Or, know someone who would be a perfect fit? Let them know!