English

Senior Paid Media Manager, Nordics – SWE

Amazon

Kom och bygg framtiden inom underhållning med Amazon. Är du intresserad av att forma framtiden för film och tv? Vill du definiera nästa generation av hur och vad Amazon-kunder tittar på? Prime Video är en premium-streamingtjänst som erbjuder kunderna stort utbud av TV-program och filmer - allt de älskar att titta på - på ett ställe. Vi erbjuder kunderna tusentals populära filmer och TV-program från original och exklusivt innehåll till spännande sportevenemang live. Vi erbjuder också våra medlemmar möjlighet att prenumerera på tilläggskanaler som de kan avbryta när som helst och att hyra eller köpa nya släppfilmer och TV i Prime Video Store.

Prime Video är under snabb tillväxt - tillgänglig i över 240 länder över hela världen. Teamet arbetar i en dynamisk miljö där innovation är kärnan i allt vi gör. Om det låter spännande, läs vidare.

Prime Video söker en Senior Paid Media Manager för att stödja 360 mediekampanjer över hela Norden (Sverige, Norge, Danmark, Finland). Positionen kommer att ansvara för att översätta marknadsföringsstrategier till effektiva och effektiva mediekampanjer över alla reklamplaceringar (TVC, OOH, Print och Digital etc.) och kommer att stödja alla aspekter av betalda medier inklusive planering, köp, analys och mätning. Kommer även att stödja ledningen av de lokala mediebyråerna och ha en djupgående förståelse för beteenden och nyanser för mediekonsumtion över alla nordiska marknader. En självdriven och initiativrik person krävs för rollen som kan prioritera och leverera flera deadlines med minimal övervakning och stöd, den här personen kommer att ha förmågan att influera och påverka andra, med ett tydligt track reckord av att kunna skap tydliga resultat och nå mål.

Ansvar:
· Stödja Prime Videos strategi för ATL-medieplanering i hela Norden.
· Arbeta med interna och externa team för att utveckla bästa praxis för alla delar av ATL-medieplanering, från publikdefinition till mätning oh uppföljning.
· Hantera ATL-mediebudget som fastställts av ledningen för att stödja kampanjens effektivitet.
· Bygga solida arbetsrelationer med externa byråer och partners.
· Egen rapportering av lokala medieplaner, mätning och optimering till interna befattningshavare regelbundet.
· Leda initiativet att introducera och driva antagande av nya medieplattformar, system, tekniker och medielösningar som kan krävas.

GRUNDLÄGGANDE KVALIFIKATIONER
- Erfarenhet av planering och stödja upphandling av media i hela Norden (Sverige, Danmark, Norge, Finland) internt eller hos byrå
- Erfarenhet av att leda genomförandet av storskaliga multikanals 360-mediekampanjer
- Förmåga att spåra årliga paid budgetar för att stödja kampanjens effekt.
- Djup kunskap om mediamätverktyg och erfarenhet av samarbete med researchteam för att driva och optimera prestanda i upper-funnel och downstream performance.
- Bygga och hantera långsiktiga relationer med externa byråer och partners.
- Exceptionell projektledare med förmåga att samarbeta produktivt och framgångsrikt med viktiga stakeholders

ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
- Erfarenhet och djupgående kunskap om TV/underhållningslandskapet och streamingplattformar
- Tidigare erfarenhet inom underhållnings-/entertainmentbranschen (streaming, linjär, spel)
- Förmåga att arbeta självständigt och vara initiativrik och drivande i en ständigt och snabbt föränderlig verksamhet.
- Expertorganisatoriska färdigheter och förmågan att prioritera, övervaka och hantera stor arbetsbelastning.

Ansökan
Rekryteringen sköts utav Talent&Partner. Ansök via länk eller direkt till work@talentpartner.se

Undrar du något?
Kontakta oss gärna:

Sabine Andersdotter
Founder & CEO

0702295353
sabine.andersdotter@talentpartner.se

Or, know someone who would be a perfect fit? Let them know!