English

Customer Success Manager

Kobler

Kobler är ett snabbväxande nordiskt Adtech-bolag som levererar en helt unik produkt inom kontextuell marknadsföring. Kobler hjälper annonsörer att placera sin annonsering i anslutning till kontextuellt relevanta artiklar med full spårbarhet, brand safety och transparens som ingen annan aktör kan erbjuda. Kobler samarbetar med de största mediehusen i Norden såsom: Schibsted, Bonnier News, Stampen Media, Aller, Nettavisen, Amedia och Polaris. Med Koblers teknik kopplas annonser till mediehusens annonsplatser kontextuellt med Koblers självbetjänta plattform för annonsköp i realtid.

Nu söker vi en Customer Success Manager!

Det här är ett fantastiskt läge att vara med och utveckla bolaget i en expansiv fas! 
Vill du arbeta i ett spännande AdTech -företag med stora ambitioner och i snabb tillväxttakt? Har du en bakgrund inom marknadsföring, media eller annonshantering?

Vi har fått i uppdrag av Kobler att hitta en anpassningsbar Customer Success Manager som kommer att hantera, utöka värdet på och utveckla kundernas engagemang. Kobler är AdTech -företaget som planerar att ta upp kampen mot duopoly - Google och Facebook, med sin unika plattform för köp och placering av reklam. Till skillnad från andra reklamplattformar är Kobler helt fri från personuppgifter. I stället är plattformen baserad på kontextuell kommunikation, som hjälper annonsörer till mer träffsäker digital reklam, det vill säga annonser placerade i rätt kontextuellt sammanhang.

Tjänsten är för dig som tycker om att ha stort eget ansvar, och som kan ta egna initiativ, fatta beslut och komma med förslag på bra lösningar. Du gillar att arbeta i en platt organisation, och i ett företag med kort sträcka från idé till genomförande. Du vill ha nära kunddialog, så rollen är för dig som älskar att utveckla långvariga och starka kundrelationer. Du kan läsa mer om deras nyskapade Customer Success Team här, hur de arbetar med kontextuell annonsering här och mer om deras planer för resten av året här. Kobler har sitt kontor i innovationshuset Epicenter i centrala Stockholm. Som Customer Success Manager kommer du att sitta i team med de andra två som för närvarande arbetar med customer success och arbeta nära med försäljnings- och utvecklingsteamet.

Kobler erbjuder
I Kobler får du möjlighet att arbeta i ett spännande företag i snabb utveckling, tillsammans med en grupp människor med mycket spännande idéer och stark genomförandeförmåga.
Företaget växer, så för rätt person kommer det att finnas stora utvecklingsmöjligheter.
Kontoret är i Epicenter - här arbetar du med andra ord sida vid sida med andra snabbt växande digitala företag, i en dynamisk och innovativ miljö.

Rollen
Customer Success – utbildning och optimering
I samarbete med kunden hanterar du kampanjplaner och budgetar.
Baserat på kampanjplanen kommer du att arbeta med att rikta och hitta sammanhang för kundens annonser och sedan definiera relevanta sökord/teman/målgrupper för kampanjen.
Du kommer att ansvara för att följa upp kampanjen och optimera den genom att göra löpande åtgärder och justeringar som säkerställer den absolut bästa möjliga effekt av annonseringen. Resultaten från annonserna måste sammanfattas i en slutrapport, med en beskrivning av de åtgärder som vidtagits under vägen och en analys av effekten och tillhörande ROI.
Målet är att kunderna så småningom ska kunna vara självbetjänande i Koblers plattform. Det är därför en önskan att du med tiden kan hjälpa kunder med onboarding/utbildning och vägledning, så att de själva kan skapa och hantera sina löpande kampanjer.

Erfarenhet och kompetens
Du har förmodligen en utbildning eller erfarenhet av marknadsföring.
Du har erfarenhet av annonshantering i olika kanaler och har arbetat praktiskt med olika digitala verktyg - helst reklamverktyg så som Facebook Ads, Google Ads, DoubleClick, Adform, analyssystem etc.
Du måste kunna tänka kreativt gällande kampanjplaceringar och våga utforska olika möjligheter koppat till annonser, deras innehåll och dess kontextuella placering. Med tanke på detta tror vi att en lämplig kandidater för denna roll kan komma från ett antal olika bakgrunder. Kanske har du erfarenhet från traffic, yield, annonsförsäljning, mediebyrå eller liknande? Eller kanske har du arbetat som journalist, med marknadsföring på ett sätt eller annat eller kanske en kombination av dessa? Du måste tala svenska flytande för denna roll, men också vara bekväm med engelska som arbetsspråk, eftersom miljön i Kobler är internationell.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansök via länken eller direkt till work@talentpartner.se

 

 

 

Undrar du något?
Kontakta oss gärna:

Sabine Andersdotter
Founder & CEO

0702295353
sabine.andersdotter@talentpartner.se

Or, know someone who would be a perfect fit? Let them know!