Vill du hjälpa hundratusentals svenskar att uppfylla sina bostadsdrömmar och utveckla Hemnet till att bli en av världens bästa bostadssajter? Kom och jobba med oss på Hemnet som Key Account Manager!
Om Hemnet
Varje vecka kommer 2,8 miljoner unika besökare till Hemnet för att förverkliga sina bostadsdrömmar. Att 8 av 10 hittar sin bostad hos oss är ett bevis på att vi gör något rätt, men vi har inga planer på att luta oss tillbaka och vara nöjda. Det vi gör berör var femte svensk och det finns såklart mer att göra. Att ta oss dit vi är idag har krävt hårt arbete, passion och en stor portion samarbetsvilja, och för att lyckas bli ännu bättre tror vi inte på att byta denna arbetsmetod. Vill du vara med och skapa framtidens bästa bostadstjänst?
Om rollen
Som Key Account Manager kommer du vara en del av försäljningsteamet med fokus på kunder som köper via mediebyrårer. Du kommer att ansvara för ett flertal kunder och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta;
-Arbeta aktivt gentemot mediebyråer och annonsörer
- Försäljning av Hemnets samtliga produkter såsom exempelvis display, native, programmatic och integrationer
- Bygga vidare på befintliga relationer samtidigt som du skall skapa nya affärskontakter
- Genomföra och medverka på olika kundaktiviteter
Som Key Account Manager rapporterar du till försäljningschefen för området.
Egenskaper och erfarenhet?-Minst tre års erfarenhet av försäljning i mediebranschen från digital verksamhet
- Du har ett bra nätverk på mediebyårerna
- Du har god produktkunskap inom digitala annonsprodukter<
- Du är prestationsinriktad och gillar att arbeta i ett högt tempo
- Du är en utåtriktad person som ständigt söker nya kontakter
- Du är en bra lagspelare som trivs med att arbeta i team
Vilka är vi?
Hemnet är ett stort varumärke men ett litet företag med ca 80 anställda som brinner för att hjälpa människor att uppfylla sina bostadsdrömmar.
Vi jobbar i relativt små team men arbetar aktivt med att utbyta erfarenheter och kunskap med varandra. På Hemnet är det en självklarhet att våga komma med nya idéer, ifrågasätta, samarbeta och ha roligt varje dag. Personlig utveckling och viljan att testa nya arbetssätt är något vi uppmuntrar, då målet är att dessa lärdomar och erfarenheter kan hjälpa oss att tillsammans bli ännu bättre.
På vårt trevliga kontor i centrala Stockholm är atmosfären avslappnad med lite av en hemkänsla. Vi anordnar gemensamma frukostmöten, labbdagar och kompetensgrupper.
Vårt stora fokus på medarbetarna innebär även generösa förmåner såsom friskvårdsbidrag och pensionsavtal.
AnsökanI denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev samt gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Söker du en specifik person? Har du en generell fråga som kund eller kandidat? Använd formuläret nedan så återkopplar vi inom kort!
Direktnummer: 070 – 229 53 53 Direktmail: info@talentpartner.se Jobbmail: work@talentpartner.se
Genom att forsätta använda sidan accepterar du webbplatsens policy eller