Internetbroker växer och söker Account Manager till vårt Stockholmskontor gällande vårt uppdrag på Blocket.se
Internetbroker är ett säljbolag med fokus på lokalt riktad digital annonsering. Genom smart paketering gör vi det enkelt och begripligt för det lokala företaget att få ut bäst effekt av den lokala digitala annonseringen. Internetbroker finns idag på 6 orter i Sverige, och genomför varje år över 18 000 affärer med företag runt om i hela Sverige. Våra uppdragsgivare är idag några av Sveriges starkaste varumärken, som blocket.se, hitta.se och bytbil.com. Blocket erbjuder köp- och säljannonser över hela landet. En marknadsplats där du kan hitta i stort sett allt du behöver - allt från designmöbler, barnvagnar till bilar och jobb.
Om rollen
Blocket är idag Sveriges största köp & sälj marknad, arbetet går i första hand ut på att presentera och hjälpa kunden med sina utmaningar via annonsering på Blocket.se.
Som Account Manager jobbar du med företag i hela Sverige via telefon. Din portfölj kommer bestå av både befintliga och potentiella kunder. Du gillar arbeta självständigt och välkomnar högt ställda krav på att du tar ansvar och planerar ditt arbete väl.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Hög aktivitet, du ansvarar för att upprätthålla en god kontakt med dina kunder. Hög aktivitet är ett ledord inom Internetbroker.
- Bidra till utvecklingen av koncept som löser kundens utmaningar via Blockets alla kanaler.
- Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media.
- Vara en bidragande del i att skapa Sveriges bästa säljkultur som med kunskap, inspiration, lagkänsla och vinnarinstinkt.
- Budgetansvar för både dig själv och teamet.
- Följa upp sina individuella mål och föra prognoser.
Vad kan vi erbjuda dig?
- En bra grundlön och ett attraktivt provisionssystem.
- Du får förmåner som mobiltelefon, dator.
- Du får en personlig utvecklingsplan med starka utvecklingsmöjligheter - satsar du på oss satsar vi på dig.
- Som anställd på Internetbroker får du tillgång till friskvård samt pension enligt ITP-plan.
- Blockets Sales Academy.
- Arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken.
Vi tror du är:
- En driven och hungrig säljare som gillar utmaningar.
- Som person är du en inspirerande kollega.
- Ett mål- och resultatinriktat fokus.
- Ett strukturerat arbetssätt som stöttar givna kunders utveckling.
- Du har minst två års erfarenhet av försäljning med goda säljresultat och referenser att visa upp. Erfarenhet inom media är meriterande men inte ett krav.
- Du vet att hög aktivitet ger bra resultat.
- Du förstår vikten och möjligheterna av att hjälpa varandra, dela med sig av kompetens samt ge och ta feedback
- Att det är självklart med vinnarinstinkt, att alltid prestera bästa möjliga resultat både när det kommer till ”hårda” värden som intäkter och mötesaktivitet men också kring ”mjuka” värden som säljteknik och personliga utvecklingsområden
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar får gärna innehålla CV och ett personligt brev även gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar branschens bästa kandidater.
Vi ser fram emot din ansökan.
Söker du en specifik person? Har du en generell fråga som kund eller kandidat? Använd formuläret nedan så återkopplar vi inom kort!
Direktnummer: 070 – 229 53 53 Direktmail: info@talentpartner.se Jobbmail: work@talentpartner.se
Genom att forsätta använda sidan accepterar du webbplatsens policy eller