Nordax är en ledande nischbank i Norden och erbjuder in- och utlåning till ca 120 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax drygt 200 anställda är alla samlade under ett tak i vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet. Nordax är unik bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor och även en diversifierad marknadsföringsmix. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och är sedan den 17 juni 2015 noterat på Nasdaqs huvudlista. För mer information, se www.nordax.se
Nordax marknadsavdelning ansvarar för att driva Nordax tillväxt genom marknadsföring, nyförsäljning och produktutveckling. På avdelningen arbetar idag tio personer som tillsammans servar fyra geografiska marknader genom över 20 försäljningskanaler. Arbetskulturen präglas av en hög grad av nytänkande och det är ett tydligt entreprenöriellt arbetsklimat inom organisationen.
ArbetsbeskrivningSom Digital Marketing Expert kommer du leda Nordax digitala utveckling från ett marknadsperspektiv. Du ansvarar för sälj och marknadsföring i digitala kanaler i samtliga geografiska marknader. Ditt mål är att öka försäljningen från digitala kanaler genom att kostnadseffektivt generera leads från kundsegment med hög kreditvärdighet i kanaler du anser bäst lämpande. Du behöver behärska både strategiska och operativa arbetssätt då du kommer ansvara för att både ta fram, implementera och optimera vår strategi online.
En lika central del av rollen är att du understödjer utvecklingen av våra hemsidor och andra kundplattformar med analys och digitala insikter från utvecklingen i branschen. I detta arbete ingår bl.a. att du ansvarig för att analysera trafiken på våra hemsidor, löpande leda AB-tester för att hjälpa våra webbutvecklare att förbättra användarvänligheten och öka konverteringsgraden på våra plattformar.
Framöver avser vi att ytterligare växla upp vår digitala ambition och möjligheterna är många. Vi har ett gediget dataunderlag att arbeta med och är villiga att investera i våra medarbetare och våga testa nya initiativ så för den som är driven och vill både utveckla samt leda detta arbete kan detta bli ett drömjobb baserat utifrån din specifika kompetens, ambition och önskemål.
KvalifikationerVi söker en “datadriven” person som kan mixa beprövade marknadsstrategier med systematiska experiment och tester för att hitta rätt väg fram. Du är initiativrik men samtidigt, metodisk och taktisk i ditt arbete. Nedan är dem huvudsakliga egenskaperna vi söker hos rätt kandidat:
-Ingående kunskap av Google Analytics, tracking, AB-testing och konverteringsoptimering.
-Förståelse för digitala marknadsföringskanaler ss. SEM, SEO, Email, Social, Affiliates etc.
-Erfarenhet av framtagning, förankring och genomförande av digitala strategier.
-Erfarenhet av koordinering och beställning av digitala tjänster.
-Stort kommersiellt fokus med hög analytisk förmåga.
-Pedagogisk och har lätt för att samarbeta.
-Erfarenhet från Tableau och EpiServer är ett plus.
-Erfarenhet från CRM/marketing automation-verktyg är ett plus.
-Erfarenhet från bank och finans är ett plus.
På Nordax får du möjligheten att arbeta på en framgångsrik bank. I moderna kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i korsfunktionella team med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande, entreprenörskap och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Nordax Bank med Talent&Partner.
Skicka därför din ansökan via work@talentpartner.se
Söker du en specifik person? Har du en generell fråga som kund eller kandidat? Använd formuläret nedan så återkopplar vi inom kort!
Direktnummer: 070 – 229 53 53 Direktmail: info@talentpartner.se Jobbmail: work@talentpartner.se
Genom att forsätta använda sidan accepterar du webbplatsens policy eller