English

Customer Experience Manager

Nordax Bank

Nordax är en ledande nischbank i Norden och erbjuder in- och utlåning till ca 120 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax drygt 200 anställda är alla samlade under ett tak i vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet. Nordax är unik bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor och även en diversifierad marknadsföringsmix. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och är sedan den 17 juni 2015 noterat på Nasdaqs huvudlista. För mer information, se www.nordax.se

Nordax marknadsavdelning ansvarar för att driva Nordax tillväxt genom marknadsföring, nyförsäljning och produktutveckling. På avdelningen arbetar idag tio personer som tillsammans servar fyra geografiska marknader genom över 20 försäljningskanaler. Arbetskulturen präglas av en hög grad av nytänkande och det är ett tydligt entreprenöriellt arbetsklimat inom organisationen.

ArbetsbeskrivningVi söker en Customer Experience Manager med ett utpräglat kundorienterat och kommersiellt sinne som kan förnya sättet vi kommunicerar med befintliga kunder för att maximera kundnytta och merförsäljning. Rollen är omfattande då du kommer leda arbetet att ta fram, implementera och löpande optimera vår strategi i samtliga geografiska marknader och kanaler. Du kommer arbeta med kundsegmentering, marketing automation och kampanjbaserad marknadsföring för att löpande anpassa erbjudandet av tilläggsprodukter efter kundens preferenser genom systematiska tester och uppföljning av statistiskt underlag. Du kommer även ansvara för att bygga upp lojalitetsprogram för att addera mervärde till våra kunder utöver lånet. En del i det här arbetet omfattas av att identifiera och kontakta lämpliga samarbetspartners för att Nordax ska kunna erbjuda andra produkter som är attraktiva för våra lånekunder. Slutligen kommer du tillsammans med dina kollegor löpande värna om kundresan och sträva efter att förbättra kundupplevelsen från inkommen ansökan till slutbetalt lån. 

KvalifikationerVi söker en driven och analytisk person som även kan tänka kreativt och se helheten både från ett kund- och affärsperspektiv. Du har ett kommersiellt sinne och hittar vägar framåt genom systematiska tester och strategiskt tänkande. Nedan är dem huvudsakliga egenskaperna vi söker hos rätt kandidat:

-Erfarenhet från kampanjbaserad markandsföring i digitala och postala kanaler (B2C).
-Erfarenhet från att arbeta med Marketing Automation verktyg.
-Brinner för Fintec och strävar alltid efter nya sätt att förenkla för kund genom nya verktyg.
-Erfarenhet av att bygga upp eller aktivt arbeta med lojalitetsskapande aktiveter och livscykel-program (B2C).
-Stort kommersiellt fokus och hög analytisk förmåga.
-Samarbetsvillig och relationskapande och initiativrik.
-Minimum 5 års relevant arbetslivserfarenhet och innehar en universitetsexamen.
-Erfarenhet från bank och finans är meriterande men inte ett krav.

Nordax Bank är villiga att investera i våra medarbetare och vågar testa nya initiativ, så för den som är driven och vill utveckla detta arbete kan detta bli ett drömjobb baserat utifrån din specifika kompetens, ambition och önskemål.

På Nordax får du möjligheten att arbeta på en framgångsrik bank. I moderna kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i korsfunktionella team med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö.

AnsökanI denna rekrytering samarbetar Nordax Bank med Talent&Partner.
Skicka därför din ansökan via work@talentpartner.se

 

Undrar du något?
Kontakta oss gärna:

Sabine Andersdotter
Founder & CEO

0702295353
sabine.andersdotter@talentpartner.se