English

Account Strategist

Criteo (CRTO) delivers personalized performance marketing at an extensive scale. Measuring return on post-click sales, Criteo makes ROI transparent and easy to measure. Criteo has 2,000 employees in 31 offices across the Americas, EMEA and Asia-Pacific, serving 11,000 advertisers worldwide and with direct relationships with 16,000 publishers. 

 Why work with us?
We are innovative, passionate, fearless, creative, driven, and adaptable.  Our core values are at the heart of who we are.  We have a spontaneous and vibrant culture, and we truly believe in team spirit and collaboration. 

12 months FTC

Your core responsibilities will be:

  • Provide best of breed account management to Tier1 advertisers and in some cases agencies
  • Regular client meetings at different levels in the advertiser’s organisation
  • Constant monitoring and analysis of partner’s campaign performance
  • Meticulously maintain contact, event and deal information for all clients in CRM tool
  • Responsible for bookings, revenue and up-selling the accounts residing in your book of business
  • Grow revenue and track retention of clients/agencies
  • Optimize accounts to improve performance for the customer
  • Identify and suggest new processes that can be implemented to improve Criteo’s service
  • Encourage feedback from customers to enhance Criteo’s products and services 

To be considered for the role you will need:

  • Have a good understanding of the Performance Based Advertising ecosystem.
  • Strong background in online performance media (affiliate, search etc.)
  • Proven experience in client direct relationships
  • Excellent knowledge of the Nordic online market
  • Passion for interactive media and performance based advertising
  • Technical knowledge of site tagging, ad serving and ad ops preferred
  • Strong analytical skills. Must be very proficient in Excel and Powerpoint.
  • Strong track record of success in offering outstanding customer service and innovation leading to revenue growth and customer retention
  • Ability to assess and resolve advertiser/agency issues encountered when working with Criteo
  • Degree qualification preferred (not essential)
  • Ability to deliver in a time-sensitive environment
  • Proactive with the desire to succeed

Criteo, the global leader in scalable personalized retargeting solutions, is growing their U.S. Operation and looking for aggressive and motivated professionals with varying levels of experience to be an integral part of our continued success. 

Criteo is transforming digital advertising into a relevant user experience! 

Application
This recruitmentprocess is handles in colaboration with Talent&Partner
Please forward application to work@talentpartner.se

 

Key Account Manager

Bonnier Ad Network, som är en del av Bonnier News säljorganisation, har ett räckviddsnätverk och erbjuder kunder möjligheten att utnyttja hela Bonniers digitala räckvidd på över 6 miljoner unika besökare per vecka. Bonnier Ad Network representerar starka varumärken som Expressen, DI, DN, Tv4, Sydsvenskan, HD, Sköna Hem, Veckans Affärer mm.

Bonnier Ad Network befinner sig i en expansiv fas och söker nu en driven och engagerad affärsman/kvinna som har erfarenhet och rätt drivkraft att fortsätta skapa och utveckla displayaffären både programmatiskt och via I/O.

Som Key Account Manager kommer du att sälja på hela Bonniers digitala produktportfölj såsom mobilt, webb, tablet och native. Du kommer att jobba med några av Bonnier Ad Networks allra viktigaste och största kunder och ha eget budgetansvar. Du kommer främst att jobba mot slutkunder, digitala planerare på media- och reklambyråer.

Som Key Account Manager på Bonnier Ad Network kommer du att rapportera till Fredrik Guste, Head of Sales.

KVALIFIKATIONER
Vi sätter stort värde på din personlighet som förutsätts ha en rådgivande säljstil där du har stor förståelse för kundens affär och kan komma med lösningar som svarar mot högt ställda krav. Vi tror att du i grunden har en akademisk utbildning inom marknadsföring eller kommunikation och det är en stor fördel om du har en stor förståelse för annonsteknik och hur det tekniska landskapet kring annonsering utvecklas.

– Gedigen erfarenhet av digital försäljning inom mediabranschen
– Ett väl etablerat nätverk bland de större mediabyråerna
– Erfarenhet från programmatisk försäljning och I/O
– Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens
– God förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara drivande
– Resultatorienterat förhållningssätt

Rollen ställer höga krav på affärsmannaskap, analytisk förmåga och vilja att utveckla Bonniers digitala affär. I utbyte erbjuds du att arbeta med några av Sveriges mest välkända varumärken och vara en del av branschens snabbast växande digitala bolag samt att du har stor möjlighet att påverka din egen roll och din utveckling.

OM FÖRETAGET
Bonnier Ad Network är ett digitalt annonsnätverk som erbjuder kunder möjligheten att utnyttja Bonniers totala räckvidd och inom flexibla ramar kombinera de digitala kanalerna i samtliga bolag. Bonnier Ad Network erbjuder en premiumprodukt som ger tillgång till samtliga Bonniers digitala produkter och ger unika möjligheter till kreativ paketering. Nätverket innefattar premiumprodukter inom mobilt och desktop hos starka varumärken såsom Expressen, Dagens Industri, DN, Sydsvenskan och andra Bonnierbolag.

Bonnier Ad Network är en del av Bonnier News Sales. Bonnier News Sales ger dig innovation, kommunikation och inspiration genom våra tre ledande varumärken: Expressen, Dagens Industri och Dagens Nyheter. Tillsammans med våra kunder skapar vi nya och djärva marknadsföringskoncept inom alla plattformar Bonnier nätverket.

Våra ledstjärnor– Bygga bestående och lönsam tillväxt
– Anpassa oss efter framtidens köpbeteende
– Närhet mellan redaktionellt arbete och annonsförsäljning
– Transparens mot våra annonsörer
– Att ha den bästa kompetensen skall bli vår nya religion

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

 

 

Project Manager – Creative Podcats

Bauer Media är intresserad av att träffa dig som har digital förståelse, är bekant med säljprocessen och har ett brinnande intresse för native advertising och podcasts!

Egenskaper vi söker 

*Förståelse för digital annonsering och kommunikation
*Stark muntlig och skriftlig kommunikation
*Känsla för form och layout
*Erfarenhet av projektledning
*Intresse för podcasts och radio
*Goda kunskaper i Officepaketet
*Fördel om du även kan Adobe Creative Suite och Keynote

Personlighet

Du har ett stort eget driv, är engagerad och brinner för att vidareutveckla kundupplevelsen. Du är prestigelös, positiv, kommunikativ och pedagogisk. I denna roll är det viktigt att kunna förmedla information på ett inspirerande och tydligt sätt till både medarbetare, kreatörer och annonsörer. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, ödmjuk, kreativ och resultatorienterad.

Yrkesbeskrivning

Som projektledare för vår kreativa portfölj har du en nyckelroll där du arbetar med tillsammans med säljare, programavdelning, marknadsavdelning, ad operations och samarbetspartners för att ta fram och koordinera kreativa koncept som är intressant för både lyssnare och annonsörer. Du kommer att följa lyssningsstatistik och analysera data, samla in material från partners, bygga presentationer, samt göra kunduppföljningar. I uppgiften ingår även att bygga relevanta säljpaket.

Du kommer även att delta i en del kundbesök tillsammans med våra säljare för att presentera våra kreativa koncept. Då vi har 24 säljkontor runt om i Sverige kan det komma att ingå en del resande i arbetet.
Kort och gott kommer du att vara det strukturerade snabbfotade navet mellan sälj/kund och program/podkreatörer.

 
ANSÖKANI denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

 

 

Performance Marketing Manager – Sweden

ComeOn! är över 400 anställda fördelade på kontor i Malta, London, Stockholm, Umeå och Istanbul. Vi erbjuder Sportsbook och Casino-spel runt om i världen. Vi är ett ungt, dynamiskt och innovativt företag som söker fler med samma entreprenöriella anda. Tillsammans delar vi idéer och får dem att bli verklighet! Så om du är trött på att argumentera med ”kostymnissar” och tröttsam politik där beslut tar väldigt lång tid att genomföra är vi helt rätt bolag för dig.

Vi är en platt organisation, vilket betyder att vi inte har chefer som är chefer över chefer. På ComeOn! har vi stor tillit till varje individ – vi vet att om vi får verktygen and friheten att göra det vi gör bäst så skapar vi fantastiska saker. Därför har vi samlat industrins bästa individer här.

Det hårda jobbet innebär också att vi behöver ladda batterierna. Därför har vi skapat våra kontor till att vara avspända och inbjudande. Kom gärna förbi och utmana oss i FIFA eller pingis, eller bara njut av en öl från vår ölkyl.

Just nu söker vi Performance Marketing Manager till ComeOn!

Performance Marketing Manager är en helt ny roll på ComeOn! då den svenska spelmarknaden blir reglerad genom svenska licenser 1 januari 2019. Med denna förändringen öppnas flertalet möjligheter för att bygga på och utveckla marknadsföringen – därför behöver vi dig!

Ditt uppdrag blir att komma in och bygga upp vår Performance Marketing-avdelning för samtliga brands. Du har egen erfarenhet av marknadsföring via tex Google PPC, Facebook, Instagram, Snapchat och andra digitala kanaler. Du kommer få fullt ansvar att dra igång affären och är inte rädd för att ”get your hands dirty”.

Då detta är ett team som kommer växa och specialisera sig på Performance Medier kommer du även ha en central roll i att: sätta strategier och strukturer, projektleda, rekrytera till ditt team och optimera vår marknadsföring i de olika kanalerna.

Du är en stark person som adderar värde genom att utmana våra sätt att arbeta. Med helt nya marknadskanaler som öppnas kommer vi justera nuvarande arbetssätt och implementera nya metoder.
Din erfarenhet
Du har lång erfarenhet av marknadsföring och/eller performance, affiliate, SEO/SEM/SEA, PPC, CRO och sociala medier.
Du har 2-3 års erfarenhet av specifik marknadsföring inom plattformar så som Google, Facebook och liknande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från annat kampanjintensivt bolag eller från tex performance/mediebyrå eller liknande.
Du har tidigare haft personalansvar och erfarenhet från att leda ett team med allt vad det innebär.
Självklart kan du påvisa starka resultat från tidigare roller.

Som person är du positiv och optimistisk som alltid ser lösningar på problem.
Du är kreativ, men också handlingskraftig för att genomföra dina strategier med positiva resultat.
Du vågar utmana gamla sätt att arbeta på genom att bolla idéer, testa nytt och sprida dina kunskaper inom ditt expertområde.
Som ledare har du förmågan att engagera ditt team.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se

Key Account Manager

Discovery Networks Sweden ägs av Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världens största mediaföretag inom non fiction och som via 155 tv-kanaler når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier. I Sverige har Discovery en veckoräckvidd på drygt 4 miljoner tittare och omfattar tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport, Eurosport 2, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, ID, Discovery HD, Animal Planet HD samt playtjänsten Dplay.

Discovery Networks söker en Key Account Manager som kommer ingå i försäljningsavdelningen.

Som Key Account Manager på Discovery Networks arbetar du med försäljning av Discoverys hela produktportfölj inom sponsring, reklamspotkampanjer samt rörlig digital media på Discoverys digitala plattform.

Du bearbetar och utvecklar självständigt en stor portfölj utav befintliga kunder samt identifierar och utvecklar nya affärsmöjligheter. Du har ett etablerat kontaktnät på mediebyråer och annonsörer. Du arbetar självständigt och i team samt träffar i första hand personer på marknadschefsnivå och nyckelpersoner på byråerna. Viktigt att förstå kundens affärsutmaning och vara en skicklig rådgivare.

I arbetsbeskrivningen ställs höga krav på aktivitetsnivå och din tid spenderar du mestadels ute hos kunder och byråer. Du arbetar ansvarsfullt med stort eget ansvar mot din budget och uppsatta KPI:er.

Som stöd i ditt arbete har du en erfaren organisation, fantastiska kollegor, ett starkt varumärke samt en väl utvecklad försäljningsprocess och metodik.

Vem söker vi?Till denna roll söker vi dig med minst tre års erfarenhet av försäljning inom rörlig media.
Du har tidigare arbetat med uppsökande försäljning direkt mot beslutsfattare och har dokumenterat goda säljresultat.
Du är van att själv boka dina besök, planera din vardag organiserat samt att genomföra din plan.
Tidigare erfarenhet av TV och digital video försäljning är starkt meriterande.

Som person söker vi dig som har ett eget inre driv samt är en genuin relationsbyggare.

Du har en passion till sälj och vet att uthållighet är viktigt för att lyckas. Vidare söker vi dig som är ansvarstagande, lyhörd och en bra teamspelare.

Den här rekryteringsprocessen genomförs självklart i samarbete mellan Talent&Partner och Discovery Network. Samtliga samtal och ansökningar eller frågor rörande tjänsten sköts utav Talent&Partner.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Talent&Partner men du kommer anställas direkt hos Discovery Networks.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan till work@talentpartner.se eller följ länken.

 

Audience Project – Agency Sales Manager

AudienceProject is a fast-growing marketing technology company, delivering audience measurement and data targeting for major agencies, publishers and advertisers across the UK, Germany and Nordics. We are currently looking for a Sales Manager to help grow our position and develop our agency client base in Stockholm.

As a central function within a matrix organization, you will work closely with AudienceProject colleagues from sales, marketing and product across our markets. Joining AudienceProject will give you a front-row seat to insights from marketing technology and the magical media industry, where two days are rarely the same. The success criteria for the job is to ensure that AudienceProject sustainably grows its agency business by revenue, and you will be measured on personal KPI targets set around customer acquisition, activation and retention.

What you’ll do
Develop the agency business in Sweden
Manage customer satisfaction and key customer relationships
Grow the sales pipeline and deliver accurate forecasts
Define go-to-market strategy for our agency business in Sweden
Customer after-sales management, brief and follow up with Customer Success Manager in HQ
Deal/contract management, negotiation and closure
CRM maintenance (Hubspot, deals, calls, etc.)
Customer revenue responsibility, including budget management and forecasting

What you have
Experience in technology sales and/or the online advertising industry.
Strong network within the agency business.
Understanding of digital marketing (advertising tech stack)
Strong negotiator/closer
Minimum a Bachelor degree in related studies
Excellent English and Swedish communication skills – both spoken and written.
You are willing to travel and participate in industry events, speaker opportunities, etc.
You are a self-starter with a track record of demonstrating initiative

What AudienceProject is offering
A unique career and personal development opportunity of building a new business
Innovative and market-leading products and solutions
Mentorship from thought leaders in the industry
A rewarding compensation package, Stockholm office

Looking to gear up your career?
At AudienceProject we believe in Triple Growth. We grow our customers, we grow our business and we grow you! We ́re constantly looking for new talent for our team. We need bright developers, skilled sales people for our existing markets and not least entrepreneurs to join us in new markets. If you dig our company – join us!

Application
If you have any questions about the position you are welcome to contact Åsa Stenlund at +46 70 588 53 53 or asa@talentpartner.se.
We invite candidates for interviews on an ongoing basis, so please do not hesitate to send your application.
Apply by sending your CV and cover letter to work@talentpartner.se and write “Agency Sales Manager” in the subject line.

Vill du komma i kontakt med oss?

Söker du en specifik person? Har du en generell fråga som kund eller kandidat? Använd formuläret nedan så återkopplar vi inom kort!

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.

Direktnummer: 070 – 229 53 53    Direktmail: info@talentpartner.se    Jobbmail: work@talentpartner.se

TRUSTED BY